Forum Power of Metal
+ mocna strona metalu +
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

RPG
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Power of Metal Strona Główna -> Świat komputerowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jan Łomignat



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 1521
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:48, 08 Sty 2012    Temat postu:

SwordMaster napisał:
Jan Łomignat napisał:
Swordmaster, wyjaśnij mi jak w takich grach jak seria M&M czy Wizardry wygląda walka, skoro gra jest w perspektywy pierwszej osoby a jednocześnie kierujemy drużyną? Jak to w ogóle możliwe? Rolling Eyes


Odpowiedź: Walka turowa.
Rozwinięcie odpowiedzi: W większości gier. Bo np. w serii Eye of the Beholder walka była zwykłą zręcznościówką, a nawet posunę się do śmiałego - a co mi tam - stwierdzenia, że był to pierwszy hack'n'slash. Ale w przeważającej większości walka odbywała się turowo.

Pierwsze cRPG to były próby przeniesienia papierowego RPG na grunt cyfrowy. I ta filozofia z początku dominowała. W papierowym RPG statystyki rządzą. One decydują kto pierwszy zada cios, kto będzie następny, kto straci czas na wyciągnięcie mikstury, itd. Podczas walki czas się przeważnie "zamraża" i przechodzi w tryb turowy bezpośrednio zależny od statystyk drużyny i jej przeciwników. W różnych grach bywało to różnie rozwiązywane ale w skrócie można to przedstawić tak - "raz my ich, raz oni nas" - chyba, że walczymy z ośmiornicą, to wtedy ona nas 8 razy. W starych grach jeszcze to było charakterystyczne, że świat był pozornie trójwymiarowy, bo poruszaliśmy się po "kwadratach", każdy krok, to kolejny kwadrat, pole. W Wizardry 8 oraz od Might&Magic6 udało się połączyć w pełni płynny trójwymiar z turowym trybem walki.


Kurde, oglądałem dzisiaj na youtube gameplaya M&M VII i zastanawiałem się czy by tego nie ugryźć, ale właśnie nie mogłem zrozumieć systemu walki. Koleś walczył z jakimiś ważkami i nie widziałem, żeby to była szczególnie taktyczna walka Wink I chyba wszystko działo się w czasie rzeczywistym, przynajmniej tak wyglądało.

Kurcze, zarzuciłbym jakiegoś oldskula, ale zawsze mam obawę (podobnie jak w Arcanum), że zrobię jakąś ułomną postać co odkryję dopiero po trzech miesiącach gry Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Atreju



Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 2627
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grajewo

PostWysłany: Nie 22:53, 08 Sty 2012    Temat postu:

Cały tydzień kradłem Skyrima z torrenta, by po udanej instalacji dostać komunikat, że mój laptop go nie udźwignie. Pixelshader 3.0 pieprzony. Niby mam tylko 2.0, ale np. chodzi u mnie gra "lost", która rzekomo również wymaga 3.0.

Z nerwów zainstalowałem ponownie Neverwinter Nights - złotą edycję i okazuje się, że mam za dobry na nią komp, a właściwie to za nowy windows, bo nie przewidziano gry pod Win7. Brak zgodności i obraz mi miga niemiłosiernie.

Do końca zdołowany zainstalowałem więc ponownie Dungeon Lords, którego zacząłem dawno i zarzuciłem, a teraz mnie wciągnął. Może dotrwam do końca nawet.


Ostatnio zmieniony przez Atreju dnia Nie 22:54, 08 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jan Łomignat



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 1521
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:56, 08 Sty 2012    Temat postu:

Atreju napisał:
Cały tydzień kradłem Skyrima z torrenta, by po udanej instalacji dostać komunikat, że mój laptop go nie udźwignie.


Dobrze Ci tak złodzieju Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SwordMaster



Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 4910
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 7:08, 09 Sty 2012    Temat postu:

Jan Łomignat napisał:

Kurde, oglądałem dzisiaj na youtube gameplaya M&M VII i zastanawiałem się czy by tego nie ugryźć, ale właśnie nie mogłem zrozumieć systemu walki. Koleś walczył z jakimiś ważkami i nie widziałem, żeby to była szczególnie taktyczna walka Wink I chyba wszystko działo się w czasie rzeczywistym, przynajmniej tak wyglądało.


Bo być może nie był to wcale tryb walki turowej. W M&M 6-9 możesz zdecydować czy przełączyć się w taki tryb czy nie. Popatrzyłem sobie na tego gameplaya, i jeśli to ten, o którym mówisz (w którym koleżka gada po polsku) podczas walki z ważkami używa jak najbardziej trybu turowego. W prawym dolnym rogu ekranu gry pojawia się otwarta dłoń, która wskazuje, że jesteśmy w trybie turowym.

Tu masz tego gameplaya z M&M 7: http://www.youtube.com/watch?v=7Yz8Ro-i6BY - popatrz od 19:30.

A tu krótki gameplay z M&M 3: http://www.youtube.com/watch?v=k6sFq0sZSf4 - widać jak wygląda walka, jak koleżka wybiera czary itd.

A tu Wizardry 8: http://www.youtube.com/watch?v=87fuHh2xles - świetnie widać turowość i planowanie czynności podczas walki.


Ostatnio zmieniony przez SwordMaster dnia Pon 7:29, 09 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
firesoul
Administrator


Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 7611
Przeczytał: 34 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Albuquerque

PostWysłany: Pon 8:41, 09 Sty 2012    Temat postu:

SwordMaster napisał:
dlatego, że nie czytasz?



green


I nie zamierzam! Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SwordMaster



Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 4910
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 12:24, 09 Sty 2012    Temat postu:

firesoul napisał:
SwordMaster napisał:
dlatego, że nie czytasz?



green


I nie zamierzam! Evil or Very Mad

:super:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berba



Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 7656
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 13:30, 09 Sty 2012    Temat postu:

firesoul napisał:
gram w Unreal Tournament


Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bartek (BD)



Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1800
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:34, 19 Lut 2012    Temat postu:

Zajefajny filmik o Lydii, słynnej postaci ze Skyrima.

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SwordMaster



Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 4910
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:07, 01 Gru 2012    Temat postu:

SKOŃCZYŁEM SYSTEM SHOCK 2 !!!

Wreszcie odhaczyłem tą zaległość.

Gierka klasa.


Ostatnio zmieniony przez SwordMaster dnia Sob 17:28, 23 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Weresso The Infallible



Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 1170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spiral Castle

PostWysłany: Nie 14:40, 02 Gru 2012    Temat postu:

SwordMaster napisał:
SKOŃCZYŁEM SYSTEM SHOCK 2 !!!

Wreszcie odhaczyłem tą zaległość.

Gierka klasa.


A ja się zawsze bałem tej gry, szczególnie grając w nocy Smile No ale przyjdzie czas i na nią.


Ostatnio zmieniony przez Weresso The Infallible dnia Nie 14:40, 02 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SwordMaster



Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 4910
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:37, 03 Gru 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Hej, Greebo, co ty na to?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Greebo



Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 5189
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Harrrr!

PostWysłany: Pon 22:01, 03 Gru 2012    Temat postu:

Greebo nie wierzy green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SwordMaster



Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 4910
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:35, 23 Lis 2013    Temat postu:

Uwaga! Uwaga!

W dwudziestą rocznicę wydania Eye of the Beholder 3 niniejszym ogłasza się, iż Swordmaster - po około 15 podejściach, w tym 8 startach od początku - wreszcie ukończył tą grę.

A to moi wspaniali bohaterowie:



Normalnie czuję jakby mi kto cierń wyrwał z pięty albo jakbym się wyspowiadał green . Taka ulga! Nawet nie wiecie, dźwigać takie brzemię, taką zaległość przez 20 lat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piciu6
Moderator


Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 16058
Przeczytał: 41 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec przede wszystkim

PostWysłany: Sob 18:17, 23 Lis 2013    Temat postu:

normalnie twardziel nad twardzielami, respect Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SwordMaster



Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 4910
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:43, 19 Lut 2014    Temat postu:

A więc jest - Might & Magic X: Legacy

TADA!

Ciekawe było czy po nieudanej części IX (którą oczywiście przeszedłem 2 razy z wypiekami na d... twarzy:) powstanie kolejna. No musiała powstać, wprawdzie zmieniło się tam wszystko od strony twórczo-wydawniczej, ale marka jest marką.

Gra zbiera średnie recenzje jednakoż nie za zbytnio dowierzam dzisiejszym recenzentom, gdyż gdy ja uruchamiałem pierwszego Beholdera z magnetofonu Commodora to ich na świecie nie było i myślę, że gów... mało wiedzą o RPG-ach. W jednej z recenzji Redaktor napisał w wadach gry:

- skokowe poruszanie po kwadratach
- zbyt taktyczne, turowe walki
- każde działanie przemyślane, gra nie wybacza błędów
- przestarzała grafika

Co za LAMER! Przecież to właśnie sam miód! Z tego co wiem są już łatki graficzne "postarzające" jeszcze bardziej grę w kultową pikselozę, hehe.

Weterani wypowiadają się raczej przychylnie i że jest to udany powrót do przeszłości choć z pewnością mogłoby być lepiej.

A ja jeszcze trochę jak zwykle poczekam aż ukażą się wszystkie patche. Ale dreszcze już mam Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Power of Metal Strona Główna -> Świat komputerowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Następny
Strona 9 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin